آشنایی با دکل های خودایستا و دکل های مهاری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان زندگی و آدرس raftani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 77
:: بازدید سال : 221
:: بازدید کلی : 2870

RSS

Powered By
loxblog.Com

خبری

آشنایی با دکل های خودایستا و دکل های مهاری
سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 14:56 | بازدید : 95 | نوشته ‌شده به دست میلاد | ( نظرات )

دکل های خودایستا و دکل های مهاری، امروزه کاربرد های بسیار زیادی دارند. هر کدام از دکل های مهاری و دکل های خودایستا از انواع گوناگونی برخوردار می باشند.

آشنایی با دکل های خودایستا و دکل های مهاری

دکل های خودایستا و دکل های مهاری، از مهمترین دکل هایی هستند که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارند و استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است. به دلیل کاربرد زیاد دکلهای مهاری و خود ایستا، در این مقاله به بررسی بیشتر این دکل ها و انواع دکل های خود ایستا پرداخته ایم.
آشنایی با دکل های مهاری

دکل های مهاری، دکل هایی بسیار سبک وزن می باشند که برای مهار آنها از سیم های مهاری و در فواصل منظمی استفاده می شود. لوله و میلگرد از جمله مواردی هستند که در ساخت و تولید دکل های مهاری مورد استفاده قرار می گیرند. این دکل ها در مکان هایی که برای برقراری ارتباط نیاز به ارتفاع بلند وجود دارد، کاربرد دارند.

تمام طول دکل های مهاری دارای عرض یکسانی هستند و این اندازه به هیچ عنوان تغییر نمی کند. برای نصب دکل های مهاری حتماً باید فضای زیادی در دسترس باشد و نصب آنها بسیار آسان و با سرعت خیلی بالایی انجام می شود.

این دکل ها معمولاً در پشت بام ها نصب می شوند که دلیل اصلی آن وزن بسیار کم آنها می باشد. در زمان نصب دکل های مهاری و برای مهار آنها معمولاً در فواصل 6 و یا 9 متر و از 3 جهت گوناگون سیم های مهار قرار داده می شود که این سیم ها با زاویه صد و بیست درجه، دکل های مهاری را مهار می کنند.

در هر دکل مهاری، قطعاتی با عنوان سکشن وجود دارد که هرکدام از این سکشن ها از بدنه لوله ای و اتصالات میلگردی تشکیل شده اند. اتصالات میلگردی موجود در هر سکشن به وسیله جوش CO2 به یکدیگر متصل شده اند.

سکشن، قطعه ای به اندازه 3 متر و ظاهری مثلثی شکل می باشد که بر اساس استاندارد ها از 8 ردیف پله به منظور افزایش مقاومت و همچنین ایستایی دکل ها تشکیل شده است. علاوه بر این، 8 ردیف پله موجود در سکشن ها، بالا رفتن از دکل را راحت تر کرده است.

(تصویر1)
آشنایی با دکل های خودایستا

علاوه بر دکل های مهاری، نوع دیگری از دکل ها نیز وجود دارد که به آنها دکل های خودایستا گفته می شود. این دکل ها از 3 یا 4 پایه فلزی و اجزایی به صورت مشبک تشکیل شده اند. اجزای تشکیل دهنده دکل های خودایستا به کمک اعضای خرپایی به یکدیگر متصل می شوند.

یک دکل خود ایستا با شیب های موجود در سطح شهر ها بالا می روند و برای حفظ تعادل آنها نیاز به سیم های مهاری وجود ندارد بلکه این تعادل به وسیله پایه های اصلی امکان پذیر می باشد.

در بسیاری از مواقع نبشی، ناودانی و لوله قطعات اصلی تشکیل دهنده یک دکل خود ایستا می باشند این قطعات معمولاً به وسیله  پیچ و مهره به یکدیگر اتصال پیدا خواهند کرد. علاوه بر پیچ و مهره در برخی از مواقع این اتصال به وسیله جوش نیز انجام می شود.

برای طراحی یک دکل خود ایستا، تعداد آنتن هایی که قرار است بر روی آن نصب شود، نوع آنتن ها، محل نصب دکل، میزان دیدی که نیاز است و… نقش بسیار تاثیر گذاری دارد. از این رو معمولاً قبل از طراحی و ساخت یک دکل خود ایستا در ابتدا امکان سنجی های محل نصب آن بررسی می شود.

(تصویر2)
انواع دکل های خودایستا

دکل های خودایستا انواع گوناگونی دارد که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از آنها پرداخته ایم :

·        دکل خود ایستای 3 پایه لوله نبشی

·        دکل خود ایستای 3 پایه تمام نبشی

·        دکل خود ایستای 4 پایه

·        دکل خود ایستای NB

·        دکل خود ایستای ICB

·        دکل خود ایستای RDS

(تصویر3)
دکل خود ایستا ۳ پایه لوله نبشی و دکل خود ایستا 3 پایه تمام نبشی

دکل خودایستای 3 پایه لوله نبشی، اولین نوع از دکل های خودایستا می باشد که از 3 پایه اصلی تشکیل شده است. در طراحی و ساخت پایه های اصلی تشکیل دهنده این دکل خود ایستا از نبشی شصت درجه استفاده شده است.علاوه بر این، میلگرد های توپر و پروفیل هایی که خمکاری شده اند، از موارد دیگری هستند که در ساخت و تولید پایه های اصلی این دکل خود ایستا مورد استفاده قرار گرفته است.

نصب آنتن های موبایل، آنتن های بی سیم و آنتن های مایکروویو مهمترین موارد کاربرد دکل خود ایستای لوله نبشی به شمار می رود.

سکشن های موجود در این نوع از دکل ها دارای طولی به اندازه 6 متر می باشند که این اندازه سبب افزایش مقاومت آنها در مقابل قدرت بادهای بسیار شدید و سنگین شده است.

نوع آنتن ها، قدرت باد منطقه و همچنین تعداد آنتن ها از مهمترین نکاتی هستند که باید در طراحی یک دکل خود ایستا به آنها توجه کرد.

این دکل به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توان قطعات آن را از یکدیگر جدا و یا مجدداً متصل نمود. قطعات این دکل مانند دکل مهاری برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی به وسیله گالوانیزه گرم پوشش داده می شود.

دکل خود ایستای 3 پایه تمام نبشی، نوع دیگری از دکل های خودایستا می باشد که بریس، ریداندنت، هوریزنتال و… از اجزای داخلی آن به شمار می روند. اجزای داخلی این دکل به کمک نبشی نود درجه و پایه های اصلی آن به وسیله نبشی شصت درجه ساخته می شود.تعداد پایه های اصلی این دکل 3 یا 4 عدد و قطعاتی که بخش های داخلی آن را تشکیل می دهند به صورت خرپایی به یکدیگر متصل خواهند شد.

(تصویر4)
دکل خود ایستا 4 پایه:

بخش های داخلی و پایه های اصلی این نوع از دکل های خودایستا به وسیله نبشی نود درجه ساخته شده است. نصب آنتن موبایل، آنتن وایرلس و آنتن مایکروویو مهترین موارد کاربرد دکل های خودایستای 4 پایه به شمار می رود.

(تصویر5)
دکل های خود ایستا ICB، RDS و NB

·        دکل خود ایستای  ICB: در طراحی این دکل ها از لوله هایی بدون درز برای ساخت پایه های اصلی آن استفاده شده است که به این لوله های بدون درز «مانیسمان» گفته می شود. این دکل در واقع نوعی دکل خود ایستای 3 پایه محسوب می شود که اجزای داخلی آن به وسیله میلگرد ساخته شده است. میلگرد هایی که اجزای داخلی این دکل خود ایستا را تشکیل می دهند به صورت خرپایی در میان پایه های اصلی وصل شده اند. این دکل ها به دلیل دارا بودن فونداسیون های از پیش ساخته، از قابلیت جابجایی نیز برخوردار می باشند. نصب این دکل ها به دلیل دارا بودن سکشن های یکپارچه به راحتی انجام می شود.

·        دکل خود ایستای RDS: پایه های اصلی این دکل نیز مانند دکل ICB از لوله های بدون درز ساخته شده است. ولی پایه های این دکل در مقایسه با سایر دکل های خودایستا به یکدیگر نزدیک تر می باشند.

·        دکل خود ایستای NB: این دکل، نوعی دکل خود ایستای 4 پایه به شمار می رود. اما پایه های این دکل در مقایسه با پایه های سایر دکل های 4 پایه در فاصله نزدیک تری نسبت به یکدیگر قرار دارند.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: